Varför är det så här?

Var inne och kollade på kläder, kom in på den här sidan och lade plötsligt märke till något.

http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/kl%C3%A4nningar/vero-moda-631/sweden-short-dress-631361-59/

Visst, hon är jättesöt. Men alldeles för smal. (Syns verkligen på catwalkfunktionen)

Såna ben och armar är inte vad som borde vara "normalt", vackert och det som unga tjejer ska sträva efter. Jag har känt innan att folk överdrivit. Typ "vadå, så smala är inte modellerna" och "man kan faktiskt vara smal naturligt, ska man behöva känna sig onormal för det?", kanske för att jag står mer på den sidan eller vad man ska säga. Men jag förstår mer och mer vilket problem det faktiskt är. Inte konstigt att många tjejer i tonåren börjar banta och får ätstörningar när de får den här definitionen av vacker upptryckt i ansiktet dagligen?

Här är ett klipp med Demi Lovato när hon var med i Ellen DeGeneres show. Hon är känd från disney channel, där alla tjejer ska vara perfekta, oskyldiga och lyckliga även om de är i tonåren. Men man ska inte låta sig luras. Jag kan inte förstå att en sån vacker och talangfull tjej har skurit sig och svält sig för att hon i princip blev kallad ful och tjock i skolan. Med tanke på det och att hon hade trådsmala förebilder är det ju faktiskt inte så konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0