2012

Jag blev verkligen inspirerad av filmen igår. Den handlade om det klassiska budskapet att man vid nyår ska glömma allt gammalt och välkommna det nya med nya upplevelser och nya chanser. Det är det som är så häftigt med nyår, man känner verkligen att nu börjar ett nytt kapitel och det tänds en sorts glöd i människor. Det är spänning och förväntan, man kanske också osäkerhet. Man vet ju inte vad som komma skall. Kanske kommer något hända under det här året som förändrar hela mitt liv, något hemskt eller något jättebra, vare sig jag vill det eller inte. Kommer jag våga ta chanser och göra saker jag aldrig gjort? Vad kommer jag komma ihåg från 2012 om ett år? Det är en tanke som alltid slår mig vid det här tiden året. Om ett år, när jag läser den här texten igen, har jag ett svar på den frågan. Det är nästan lite läskigt att tänka på eftersom det är något bara framtiden, eller ödet om man tror på det, kan utvisa. Samtidigt vet man att det mina egna val och handlingar som kommer spela den största rollen. Det roliga är att ibland är det det man minst anar som är det man minns bäst i slutet av året.

Jag tror inte att man helt och hållet ska glömma allt som är förbi. Det kan man inte ändå, allt man upplevt gör en till den person man är. Istället ska man ta tillvara på det. Mitt tips till er är: Ta en stund och tänk på året som gått, vad du är stolt över, vad du kunde gjort annorlunda, vad du har lärt dig. Kom ihåg det, skriv gärna ner det någonstans så du kan bli påmind om det. Men trots allt, the past is the past, ett helt år väntar och jag vet iallafall att jag ska göra allt jag kan för att göra det bästa av det. Dags att blicka framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0