9/11

Kom precis på att idag är det nio år sedan World Trade Center blev attackerat och ca 3000 människor dog. Det var verkligen en hemsk dag. Mitt minne av det hela var att jag satt i ett klassrum dagen efter (gick i förskolan då så antagligen förstod jag inte ett skvatt) och vi pratade om det i klassen. När jag kom hem förstod jag att något verkligen var fel eftersom hela familjen var helt chockade och vi pratade om det hela efermiddagen. Nu när jag är äldre förstår jag hur hemskt det faktiskt var.

Den här videon hittade jag för kanske tre-fyra år sedan. Den handlar om en liten flicka som förlorade sin pappa den här dagen. När jag hittade den för flera år sedan tittade jag på den om och om igen, för även om flickan i videon är mycket mindre är vad jag var då kände jag att jag kunde relatera till den.



Usch, jag börjar nästan gråta när jag ser den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0