Ska man behöva tåla sånt här?

Ja, det här är ju trevligt att mötas av när man går in på youtube? Helt sjukt att vi blivit så härdade att de lägger in ett reklamklipp där en kille blir misshandlad högst upp på startsidan, visserligen är det animerat men det är  fortfarande inte speciellt trevligt. Tänk hur många barn som går in på youtube? Nu är det ju så att många inte är så känsliga, inte ens barn eftersom det har blivit så sjukt vanligt med våldsamma krigsspel och filmer i alla åldrar. Men jag vet att jag hade jättesvårt för sådana tv- och datorspel när jag var liten och var väldigt känslig för våld överhuvud taget. Ska det verkligen vara så, att stora företag eller samhället i allmänhet förväntar sig att barn klarar av att se sånt här? Och vad är det som säger att tonåringar och vuxna inte kan vara känsliga för våld? Det här med youtube var bara ett exempel som fick mig att reagera men sånt här möter man faktiskt för ofta i vardagen. Ska det verkligen vara så, att om man tar illa vid av att se sånt här ofrivilligt så får man skylla sig själv för att i dagens samhälle ska man kunna tåla sådant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0