Beslut...

Beslut kan vara ena jobbiga jäklar.

Min vän Andrietta sade en väldigt smart sak häromdagen. "Kan ni också känna att ni vill att något ska hända i ert liv, sen när nåt väl händer så händer allt på en gång?"

Precis så känner jag nu. Saker förändras hela tiden och jag hänger inte riktigt med. På ett sätt vill jag gå vidare med vissa saker, på ett sätt vill jag att allt ska vara som det alltid varit. Men det är väl som alla lärare och skolsystrar säger, allt är en jäkla röra i den här åldern. Och mitt i allt ska man kunna tänka och göra val.

Kom på en väldigt fin liknelse häromdagen. Man åker i en bil och komma fram till ett vägskäl. Man saktar in för att hinna fundera över vilket håll man ska välja. Tillslut måste man bestämma sig, annars stannar man helt och blir stående vid vägskälet, kommer aldrig framåt och får aldrig se hur det ser ut åt något av hållen.

Så är det inte alltid på riktigt, tiden stannar inte för att man ska hinna tänka utan ibland måste man bara bestämma sig och hoppas att det blir bra. Ibland måste man gå vidare med saker och ting även om det känns vemodigt. Förhoppningsvis blir det bra i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Åh vad fint du skrev det! Men jag håller med dig fullt ut. Hela livet kommer att bestå av en massa val, vissa svårare än andra.



Oftast så löser det sig i slutändan, annars får man stanna till och tänka om. Åka tillbaka samma väg som man kom för att kunna åka in på den andra.



Jag kom på för cirka ett år sen att jag ville bli sjuksköterska. Innan dess hade jag panik, eftersom det kändes som att alla andra visste vad de ville hålla på med. Helt plötsligt bara kom det till mig och det var så självklart. Nu är jag supernöjd och det känns så bra att jag inte hoppade på någon utbildning direkt efter studenten (som många gör) Jag fick liksom tid att tänka och verkligen känna efter för att slippa åka åt fel håll vid vägskälet.



Ah, detta hjälper väl inte så mycket egentligen. Men du är inte ensam om att stå inför svåra val gumman. Och som sagt var, det löser sig alltid <3

2011-05-06 @ 16:33:25
URL: http://nataliebrynolfsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0