Maria filosoferar

Jag har ingen riktig förebild/idol, alla människor har bra och dåliga sidor och eftersom en förebild är någon man vill vara som fokuserar jag mer på egenskaper än enskilda personer. Ibland kan jag verkligen uppskatta en egenskap hos en person jag inte ens känner och känna att "sån vill jag också vara".
En av de egenskaper jag beundrar mest är att alltid, oavsett vad, kunna bjuda på ett leende. Det spelar ingen roll vem, ung eller gammal, tjej eller kille, svensk eller utlänsk, främling eller vän. Alla mår bra av ett äkta leende och alla förtjänar att få det riktat mot sig. Idag fokuserar folk allt för mycket på vilka som är värda ens uppmärksamhet eller vems uppmärksamhet man själv är värd. Att bryta det mönstret genom att vara öppen och inte döma människor är något jag försöker påminna mig om varje dag. Och jag tror att genom att kunna vara genuint trevlig så kan man göra just det, bryta mönster alltså. Nu menar jag inte att man ska gå runt och tokle och bara vara snäll och trevlig hela tiden, sådana personer kan ju vara ganska jobbiga. Men samtidigt så är det ju så att alla är olika och jag lovar att man kan hitta något riktigt beundransvärt hos precis alla. Det gäller bara att man orkar öppna sina ögon för att kunna se det från ett annat perspektiv.

Kommentarer
Postat av: Andi :)

Texten gillas, och dina ögon med <3

2011-02-14 @ 00:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0