Höstmys!

Typ sjuk igen :( Inte okej! Och nu när det snart är lov och allt. Jaja. Sitter just nu och kollar nelly.com, inte för att jag brukar köpa något men det är ändå kul att kolla :)
Det känns som att det händer ganska mycket jobbigt för många nu. Det är väl höstdeprissionen. Själv känner jag mig bara väldigt trött. Då orkar man ofta inte göra någonting, utan vill mest ligga och dega framför tv:n. Men hur pigg och glad blir man av det egentligen? Gör istället saker, då känner man sig också piggare längre!
Så jag tänkte att jag kunde skriva ner lite grejer som man (iallafall jag) blir lite gladare av! :)
1. Musik hjälper alltid! Det är en sån sak som man verkligen kan anpassa efter humör :)
2. Gör saker du tycker om! Det kan vara sådant man gärna gör istället för att vara läxa(tidsfördriv) typ bara sitta och pyssla, men passa på när du är ledig och sitt en hel dag och måla, musicera eller vad du nu tycker om! :)
3. Det kanske låter konstigt men jag blir väldigt glad av saker som luktar gott! Typ doftljus, handkräm eller liknande. Omge dig med sådant så blir du lätt på bra humör!:)
4. Träna! Det gillar inte alla, men oftast känns det väldigt skönt efter att man har tränat, och så somnar man bättre!
5. Hemmaspa! Ta en lång dusch, gör ansiktsmask & inpackning mm, lyssna på lugn musik (här kommer punkt 1 och 3 in), måla naglarna i någon fin färg och, om du vill, sminka dig fint!
6. Träffa dina vänner och hitta på något roligt. Allt blir roligare om man är två, och ibland kan till och med diska vara en rolig aktivitet!
7. Baka! Det är en rolig sysselsättning, det blir väldigt gott och du gör också andra glada!
Puss på er mina vänner! :)<3

Kommentarer
Postat av: Klara

Låter nästan som en av våra söndagar :) Baka, spa och fin musik. Till och med diska blir roligt :D

2010-10-28 @ 20:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0