Friluftsdag!

Nu sitter jag och är smutsig, blöt och trött i fötterna och äter överbliven baguette. Tänkte berätta lite om friluftsdagen som var väldigt rolig!
Samlades i skolan vid 9 och gick (cyklade) tsm till marieberg elr vad det var? En del fick skjuts på cykeln, men jag gick med Henny och Mirris och det var bara Mirris som hade cykel. Sen kom vi på att både jag och Henny fick plats på pakethålllaren! Det gick bra ett tag, men när vi kom till en å så gick det lite sämre. Vi ville såklart cykla snabbt så alla andra fick åka före. Det var en bred stig i skogen med ån på ena sidan som vi skulle cykla på, men vi vinglade väldans mycket så helt plötsligt så ramlade vi! xD Vi bara började asgarva som apor, cykelns hjul och sadel var snett och korgen var mos också, haha det var bara så kul! Som tur var hade Filippa sett oss så Therese kom och mötte upp oss lite längre fram. Henny och Mirris började blöda på knäna och vi blev väldigt smutsiga, men kul var det.
Vi var i skogen tillsammans med 8e. Vi delades vi in i grupper, jag var med Sara, Erik och Daniel. Först tipspromenad, Sara kom på vad ordet var, duktigt! Sedan gjorde vi en "skattkarta" och killarna skulle hitta skatten vi gömt i vår "zon" (ett sugrör), det gick också ganska bra. När vi sedan skulle tända eld med två metallgrejer så gick det lite sämre, vi höll på i ca en kvart och försökte tända en brasa. Tillslut lyckades jaag, jippiiie!
Sen började det såklart regna när vi skulle gå hem. Fick låna ett paraply av Therese, så jag och Mirris blev inte så blöta. Stackars Henny däremot blev dyngsur. x)

Bilder kommer senare hoppas jag, om jag får tag på några! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0