Kladdkaka

Har varit ett väldigt snack om kladdkaka på senaste tiden! Facebook, bloggar, alla går bananas. Så därför ger jag er mina fina bloggläsare: Världens godaste kladdkakerecept! (Fråga bara mina homies, min släkt+min gamla franskaklass)

Kladdkaka
  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 4 msk kakao
  • 1 dl mjöl
  • 100 g smör
Vispa ägg och socker pösigt, blanda kakao och mjöl och blanda sen ihop allt. Smält smör och blanda ner i smeten (eller ta flytande margarin). "Smöra och bröa" formen, sätt på ugnen på 200 grader (fast det brukar vara smart att göra först) och sätt in den i 20 minuter. (OBS glöm inte att hälla i smeten i formen innan ni sätter in den!)

Väldans enkelt och ser inte mycket ut för världen men jag lovar, GOTT!
Bilden visar ett serveringsförslag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0