Fackeltåg är mysigt

Hade min första biologilektion idag, med min framtida klass! Upptäckte att jag och Axel kommer gå i samma klass igen om ett halvår haha :) Lektionen spenderades med cell-snack, roligt roligt. Men jag är ändå glad att jag inte valde sam eller ekonomi ;)
Efter skolan fikade jag med Andi, sen gick vi iväg till teaterparken. Det anordnades ett fackeltåg, eftersom det är en speciell dag idag. Idag, för 66 år sedan om jag inte misstar mig, befriades Auschwitz koncentrationsläger. Därför gick vi med facklor genom stan för att visa att vi är mot all sorts rasism och nazism och för att visa att det som hände då inte får hända igen. Eftersom jag ju faktiskt har varit i Auschwitz kändes det bra att vara med. Sen var det en liten mysig samling där min vän Amanda sjöng och spelade så fint :)
Fick gå lite tidigare för att hinna iväg till kornettlektionen. Nu har jag bestämt mig för att inte plugga nånting idag. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0