Omegle

Har suttit och snackat med folk på omegle idag(har inte orkat göra nåt annat), verkligen kul när man hittar någon som inte är skum eller tråkig. Har lärt mig tamil av en indier, snackat med en trevlig amerikanare och just nu pratar jag med en tjej i taiwan :) Jag tycker det är jättehäftigt att snacka med folk från hela världen!

Jag och taiwan-tjejen kom in på utseende, hon berättar att de i hennes land gör allt för att bli mer vita, de försöker komma på massa sätt som masker osv! De har ett ordspråk, "a white cover three ugly" som betyder typ att det spelar ingen roll hur tjock du är eller nåt, om du är vit är du vacker. Det är ju helt sjukt! Jag tycker att det asiatiska utseendet är sjukt fint, förstår inte varför man ska skämmas över det eller hur man kan tycka illa om sådana personer på grund av utseende och hudfärg (rasister alltså)? Tänk om alla kunde vara glada och stolta över sitt utseende och sitt ursprung. Men såklart, man vill ju alltid ha det man inte har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0