Dessa lockar...

Om man har rakt hår vill man ha lockigt hår, om man har rakt hår vill man ha lockigt hår. Så är det bara! Jag har självlockigt hår och ibland önskar jag verkligen att jag hade sånt fint, långt, rakt hår som man bara kan borsta och vips så är det fint! Med lockigt hår blir det genast svårare att få det fint (nu håller säkert ingen med rakt hår med mig, men enligt mig är det så!). Hur som helst, här är några tips till alla som har självlockigt hår, vad man kan göra för att få fina lockar! :)

- Lockigt hår är alltid torrare än rakt hår, så det är viktigt att alltid använda balsam när du tvättar håret, och att använda inpackning en gång i veckan! Jag brukar använda en hårinpackning från Just Glow, håret blir mjukt och luktar jättegott :)

- Borsta bara håret i duschen när du fortfarande har balsam i (det sliter nämligen på håret när du borstar det när det är blött). Borsta inte håret när det är torrt, då förstörs lockarna!

- När du ska fixa håret: Blöt håret och låt det självtorka. Gnugga inte håret torrt utan krama ur det, helst med en kökshandduk eller liknande. Föna aldrig håret, men om du måste så använd en "tratt", den ger volym till håret och förstör inte lockarna lika mycket. Använd en stylingprodukt om du vill ha ännu finare lockar, det finns många att välja mellan. Jag brukar använda hårprodukter från L'anza, Design Cream för att få fina lockar och Total Recall istället för hårspray, om jag vill att håret ska hålla sig en hel kväll (blir dock ganska stelt).



- Låt håret vara, alltså försök att låta bli att hålla på med håret så mycket. Lockigt hår lever sitt eget liv, men det blir bara värre av att man försöker tvinga det till att bli som man vill. Var istället glad över ditt lockiga hår, det gör dig till den du är!


Fler tips finns på sidan lockig.se, där står det också om "balsammetoden". Låter intressant tycker jag, gå in och läs! Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: amanda

raka av allt hår. alla eventuella problem lösta :D

2010-09-12 @ 20:25:37
URL: http://sgtscarecrow.blogg.se/
Postat av: Natalie

Ja det ska bli jättekul! :) Då får du komma och hälsa på mig någon gång och se den nya lägenheten. Den är ganska liten men den räcker till en början. Det ska bli så kul att inreda den!

2010-09-13 @ 12:40:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria (Svar)

Haha, du är riktigt smart du Amanda! Och lite smått galen ^^

2010-09-13 @ 19:58:14
URL: http://mariawilma.blogg.se/
Postat av: evelina

jaa du och din bror har ju galet fina lockar! :))

2010-09-14 @ 20:37:58
Postat av: Maria (Svar)

Tack så mycket Evelina! :)

2010-09-15 @ 19:01:58
URL: http://mariawilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0