Konstigt?

Varje dag i typ en vecka har jag blivit väckt av telefonen eller mobilen, det är jättekonstigt! Antingen så är det någon som skickar ett sms, ringer på mobilen eller så ringer mamma hem från jobbet. Men jag antar att det är bra, eftersom jag annars sover till typ 12 och missar halva dagen.

Idag är det lördag och kungabröllop. Visst, det är en stor händelse men här i lilla nyköping känner jag inte att jag orkar engegera mig så mycket. Om jag bodde i stockholm så kanske de hade varit en annan grej, men jag tror att jag ska titta på det på tv iallafall. Jag gillar att vi har kung och drottning i sverige, det är inget jag vill ändra på! Men jag tycker att det skrivs alldeles för mycket negativt om dem nu för tiden. Det känns lite onödigt tycker jag, speciellt nu senaste tiden innan bröllopet.

Det är fint väder idag, kanske ska jobba på brännan lite. Fast den har faktiskt kommit en bra bit ^^ Jag kom på att vi köpte rullgardiner till mig för kanske ett halvår sedan, som vi inte har satt upp än? Det har liksom aldrig blivit av. Men nu på sommaren så blir det jätteljust i mitt rum väldigt tidigt, mitt rum ligger nämligen på baksidan av huset, där all sol kommer in och det är två fönster. Mina persienner hjälper inte så mycket och det blir ofta att de får vara nere hela dagen för att jag inte orkar dra upp dem. Jag tror att jag ska ta tag i det idag!

Ha det fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0