Man borde vara ute och gå oftare

Kom nyss hem från stan, varit med Klara idag och fikat och gått runt. Blev inget köpt för mig, vilket kanske är bra eftersom jag har spenderat en del pengar på senaste tiden. Iallafall, Klara bor i stan nuförtiden så jag fick gå hem by my self. Men det gjorde ingenting för att det var fint väder och jag hade ingen tid att passa.

Varje gång jag är ute och går i Nyköping kommer jag och tänka på saker man oftast inte tänker på. Idag när jag promenerade så kom jag och tänka på hur ofta, när man möter personer på gatan, som man får intrycket att de är hur sura som helst. Tänk vad mycket roligare det är att möta en person som är glad och ler mot en! Det händer ju typ aldrig. Men egentligen gör det nog mer än man tror. När man ler mot folk så ler de oftast tillbaka, och både du och den andra personen blir glad. Och ett intryck som bara ett leende kan sitta kvar och göra en person glad hela dagen. Vad öOftast när man går någonstans kanske man inte orkar ödsla energi på att gå och se glad ut. Men jag lovar, vägen känns mycket längre om man bara går och hänger och surar. Istället, sträck på dig! Le! Då blir vägen mycket mindre jobbig och för varje leende du får tillbaka får du mer energi.

Var den där personen som man blir glad av att möta på gatan! Det är mitt tips for the day :) Ha det bra allihopa!




Kommentarer
Postat av: Viiktor piiktor!,

Jag läser ditt blokkgg!,

2010-04-27 @ 21:31:37
Postat av: Filippa

det har du iofs rätt i ^^

Maria, kan inte vi länka våra bloggar?

Du vet i menyn efter inlägg, arkiv osv. finns det länkar, då kan vi lägga till dig och du oss, kanske? :D <3

2010-04-28 @ 15:24:37
URL: http://siluetts.blogg.se/
Postat av: Klara

Kul att du bloggar igen :)

Vill man vara riktigt äventyrlig kan man ju hälsa på de man möter också :) Det gör jag ibland, alla blir sorgligt nog förvånade

2010-04-28 @ 18:49:42
Postat av: Maria (Svar)

Viktor: Braa :D



Klara: Visst är det? ;) Hehe ja jag tänkte nästan göra det fast jag mötte ingen som såg tillräckligt trevlig ut haha :P

2010-04-28 @ 19:45:19
URL: http://mariawilma.blogg.se/
Postat av: E M M A ♥

Hej, snygg blogg! :)



Nu har jag en tävling på min blogg där man kan vinna 1-5 st redigerade bilder eller en header! Klicka på länken för att veta mer

http://dessemma.blogg.se/2010/may/tavling.html#comment

2010-05-02 @ 17:53:37
URL: http://dessemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0