Klassresa

Vi har snackat lite om klassresa i klassen, och de flesta verkar tycka att vi har för lite pengar för att åka någonstans (ca 15 000 just nu) och vill inte jobba för att samla in mer. Och nu har det snackats om att vi ska åka till Auchwitz (vet inte hur det stavas riktigt) i Polen, eftersom vi då skulle få ett bidrag för att åka dit. De flesta verkar vilja åka dit, men jag känner inte för det. Andra klasser som varit där har tydligen varit superdeppiga flera veckor efteråt, och det förstår jag, det var ju verkligen hemskt allt som hände där och att få se allt på riktigt, foton, gamla kläder, gaskamrarna osv, måste vara superjobbigt. Jag förstår ju att det verkligen skulle vara intressant att åka dit och att man skulle lära sig något. Men jag har alltid varit känslig för sådana saker, jag kan knappt se bilder därifrån utan att bli helt deppig. Så jag är inte säker på att jag vill. Dessutom, det blir ju mer som en studieresa än en klassresa. Fast det verkar bara vara jag som inte vill åka dit, jag tycker att det är lite konstigt. Tänk hur många som dog där, och vi ska stå på exakt samma plats! Men men, jag får se om jag ångrar mig. Just nu är jag tveksam.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0