Redo för ett långt inlägg?

Jag är hemma från London! Jag vet att jag bara varit borta tre dagar, men det känns som en vecka för mig. Sorry att jag inte har skrivit sen senaste blogg-inlägget. Det har inte direkt varit en avslappnande semesterresa, tvärtom har det varit mycket stress. Men riktigt kul har det varit iallafall, vi har hunnit med det mesta!

Jag måste bara berätta om i onsdags för er. Jag skrev ju från flygplatsen, ryan air-flyget till London det var försenat en hel dag. Plötsligt förstår jag Joakim! Jaja, så vi tänkte att vi skulle ju lika gärna kunna ta ett flyg från arlanda och komma i tid till musikalen. Så helt spontant avbokade vi biljetten dit, åkte hem och bokade biljetter på british airways(dyrt, men 100 gånger bättre!) och åkte iväg till stockholm vid ett någonting. Vi fick stressa för att komma iväg i tid, för att komma med flyg-bussen och för att hinna checka in. Vi visste inte om vi skulle hinna, men det gjorde vi tillslut. Puh, vad jobbigt det var!
Sedan kom vi fram till London, tog pendeltåg och "tuben" för att komma till hotellet och snabbt lämna bagaget och sen tog vi en taxi direkt till piccadilly theatre. Vi hämtade ut biljetterna precis i tid och hann till och med ta en cheeseburgare på MacDonalds innan föreställningen började. Mission Accomplished!
Musikalen (Grease) var superbra! Allting var jättesnyggt gjort och det var jätterolig. Tog en promenad runt Piccadilly circus innan vi åkte hem.

I torsdags så hade vi en heldag i London och vi gick runt och tittade på Big Ben, Buckimham Palace mm. Det var kul att se allt! Sen åkte vi dubbeldäckare genom London och sen gick vi och shoppade på Oxford street, det var riktigt kul. Jag köpte ett par svarta leggins, vanliga svarta skor och en svart handväska. Vad goth det låter, hehe. Jaa och så köpte Jonas en massa filmer så vi fick Wall-e på Blu-ray på köpet, wii! Så köpte jag ett Abba-singstar också. Det var en rolig dag, jag fotade massa!

På fredagen tog vi en tur till Madame Tussauds. Det var en timmas kö inomhus, tur att vi var där så tidigt så vi inte behövde stå i kö i en timme utanför också. När man väl kom in var det jättemycket folk. Vi fotade oss med Barack Obama, Brad Pitt, Shrek mm. Det var jätteroligt!
Efteråt åt vi lunch på Pizza Hut, sen bar det iväg till flygplatsen igen. När vi väl kom fram hade vi mycket tid på oss, och det var bra för att Ryan Air hade gjort bort sig igen. De hade råkat ta bort oss från hemflyget också, fast de sa att det inte gick, och planet var fullt. Men sen gjorde de något konstigt och vi var kvar på datorn igen. Så det var ju bra. Så flög vi hem till Nyköping! Sen fick vi ta bussen hem eftersom att bilen är i Stockholm, haha.
Det blev inte riktigt som vi tänkt oss, men roligt var det!

Kommentarer
Postat av: Filippa i din klass

Tur att nååån är på joakims sida iaf ^^ :P <3

2009-08-08 @ 14:48:39
Postat av: Maria

Haha ja xD

2009-08-08 @ 22:16:58
URL: http://mariawilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0